با من سخن بگو

 

امروز صبح وقتی از خواب برخاستی، تو را تماشا کردم و امید داشتم که با من حرف خواهی زد، فقط در چند کلمه و یا از من به خاطر چیزهای خوبی که دیروز در زندگی تو اتفاق افتاد تشکر خواهی کرد. اما تو سرگرم پوشیدن لباس بودی.

 

هنگامی که می خواستی از خانه بیرون بروی، می دانستم که می توانی چند دقیقه ای توقف کرده و به من سلام کنی، اما تو خیلی سرگرم بودی. زمانی که پانزده دقیقه بیهوده بر روی صندلی نشسته بودی و پاهایت را تکان می دادی، فکر می کردم که می خواهی با من سخن بگویی، اما تو به سوی تلفن دویدی و با یکی از دوستانت تماس گرفتی تا از چیزهای بی اهمیت بگویی. من با صبر و شکیبایی، در تمام مدت روز تو را نگاه می کردم و تو آن قدر مشغول بودی که هیچ چیز به من نگفتی.

 

موقع خوردن ناهار متوجه شدی که چند نفر از دوستانت قبل از غذا کمی با من حرف می زنند، اما تو چنین کاری نکردی. باز هم زمان باقی است و امیدوارم که تو سرانجام با من حرف بزنی. به خانه رفتی و به نظر می رسید که کارهای زیادی برای انجام دادن داری. بعد از انجام چند کار، تلویزیون را روشن کرده و وقت زیادی را در برابر آن سپری کردی.

 

من باز هم با شکیبایی منتظر ماندم که بعد از تماشای تلویزیون و خوردن غذا با من حرف بزنی. هنگام خوابیدن گمان کردم که خیلی خسته ای. بعد از گفتن شب بخیر به خانواده، سریعاً به سوی رختخواب رفتی و خوابیدی. مهم نیست، شاید نمی دانستی که من همیشه آن جا با تو هستم.

 

من بیش از آن که تو بدانی، صبر پیشه کردم، من حتی می خواستم به تو بیاموزم که چگونه با دیگران صبور و شکیبا باشی.

من به تو عشق می ورزم و هر روز منتظرم تا با من حرف بزنی.

 

چقدر مکالمه یک طرفه و یک جانبه سخت است!

 

بسیار خوب، تو یک بار دیگر از خواب برخاستی و من نیز یک بار دیگر فقط برای عشق به تو منتظر خواهم ماند به این امید که امروز مقداری از وقتت را به من اختصاص دهی، روز خوبی داشته باشی.

 

 

                                                                                                دوست تو "خدا"

 

در همین لحظه از زندگی ...

در همین لحظه از زندگی ...

آزادانه
بیندیش.

بردباری را بیاموز
.

لحظات ناب را دریاب
.

پیام خدا را به یاد داشته باش
.

 

دوستانی نو به دست آور.

دوستان پیشین را دوباره کشف کن
.

به آنها بگو به آنچه که
می کنی عاشقی.

گرفتاری را فراموش کن
.

دشمن را ببخش
.

امیدوار باش، ببال، دیوانه شو و موهبت ها را بشناس
.

معجزه ها را ببین
.

کاری کن که
همه به حقیقت بپیوندند.

نگرانی را گو مباش
.

ببخش و ایثار
کن.

اعتماد کن تا به دست آوری
.

گل بچین و هدیه کن
.

به پیمانت
وفادار باش.

رنگین کمان ها را بجوی
.

به ستاره ها خیره
شو.

در همه چیز زیبایی را ببین


سخت کوش باش
و خردمند.

بکوش تا بفهمی
.

عمرت را با مردم تقسیم کن
.

برای خود
زمان را بساز.

بخند از ته دل


شادی را گسترش بده


بخت را
بیازمای.

دل بسپار
.

بگذار دیگران با تو همراه شوند
.

نوها را بیازمای


آهسته
رو.

نرم خویی پیشه کن
.

خود را باور کن


در آمدن
آفتاب را بنگر.

به آهنگ باران گوش کن
.

گذشته خویش
را به یاد آور.

گریه کن اگر بدان نیاز داری
.

به زندگی اعتماد
کن.

ایمان داشته باش
.

از شگفتی لذت ببر
.

دوست را راحت جان
باش.

اندیشه های نیکو داشته باش


به لغزشها
خوش آمد بگو. از آنها بیاموز.

و
" زندگی را ستایش کن "